Image

Investigaciones

Cybersecurity, gamification and culture

Dear readers, on the occasion of the anniversary of its launch, today we are going to make reference in this new blog entry to a very special initiative, a commitment to establish, through different gamification techniques, a culture of cybersecurity that allows all types of users to navigate cyberspace safely. In this way, the aim is to advocate the use of good practices in the use of all the resources offered by this dimension, defending the incorporation of attractive and innovative learning tools, while at the same time reviewing the different historical milestones in the field. This is, no more and no less, the role-playing game Karma.

Ciberseguridad, gamificación y cultura

Estimados lectores, con motivo del aniversario de su lanzamiento, hoy se va a hacer referencia en esta nueva entrada en el blog a una iniciativa muy especial, una apuesta por instaurar mediante distintas técnicas de gamificación una cultura de ciberseguridad que permita a todo tipo de usuarios navegar por el ciberespacio de forma segura. De esta forma, se pretende abogar por el empleo de buenas prácticas en la utilización de todos los recursos que ofrece esta dimensión, defendiendo la incorporación de herramientas de aprendizaje atractivas y novedosas, al mismo tiempo que se realiza un repaso por los diferentes hitos históricos en la materia. Se trata, ni más ni menos, del juego de rol Karma.